Jak vytvořit text inzerátu, který prodává?

Článek ze seriálu “Nejčastější chyby při prodeji nemovitostí”

Skvělý text inzerátu může nemovitost pomoct prodat rychleji a za vyšší cenu. Pokud však uděláte tuctový text a průměrné fotky, žádných průlomových výsledků při prodeji nedosáhnete. Přesto jsou realitní portály plné šedých textů a fotografií, které ničím nevynikají. A to nejen od prodávajících majitelů, ale i realitních makléřů.

Chyba č. 4 Nezajímavý text inzerátu

Pár píšící inzerát

pár píšící inzerátMožná si řeknete, že napsat text není žádná věda. Popíšu nemovitost a je to. Jenže to je omyl. Máme statistiky, že kvalitní text pomůže nemovitost prodat za cenu vyšší než text nudný. Jednoduše, protože zaujme zraky čtenářů a ti mají potřebu se dozvědět více informací. Proto jsou také reklamní textaři tak dobře placeni:-)

O psaní textů se dá napsat tučná kniha, zmíním jen několik jednoduchých pravidel, kterých se může při inzerování nemovitosti držet každý.

“Lidské emoce jsou významným motivačním faktorem k nákupu nemovitostí. Lidé kupují emotivně, ale snaží se ospravedlnit svůj nákup racionálními důvody“.

Toto rčení jsem si nevymyslel, kdysi dávno jsem ho četl v jedné učebnici marketingu. Já se však neustále přesvědčuji, jak je na realitním trhu pravdivé.

Samozřejmě, že na samém počátku rozhodování o koupi jsou racionální důvody, ale při samotném rozhodování o koupi určité konkrétní nemovitosti hrají emoce klíčovou roli. A proto platí “bude-li text inzerátu postrádat emoce, prodáte hůře”.

S lidskými touhami se dá v inzerátech dobře pracovat. Zvláště touhy jako “rodina, sociální kontakt, společenský status, klid, vlastnictví, bezpečí, pořádek, zdraví”, jsou při prodeji nemovitostí obzvlášť cenné.

Dále platí “prezentujte výhody z nákupu nemovitosti nikoli pouze charakter nemovitosti” Lidé totiž nekupují jen nemovitost samotnou, jsou pro ně důležité také okolí, infrastruktura, služby. Výhody pak můžete shrnout v inzerátu.

Ukážu to na krátkém příkladu. Dejme tomu, že nabízíte byt na Praze na Jižním Městě. Nedaleko je Hostivařský lesopark, což můžete v inzerci využít například tímto způsobem:

Byt 3+1/L (70m2) na Jižním Městě. 10 minut pěšky od bytu je Hostivařský lesopark. Nechte své děti vyrůstat v blízkosti parku, bude to mít blahodárný vliv na zdraví a štěstí vašich dětí a spokojenost vaší rodiny.

A podobných případů můžete použít nespočet. Na každé nemovitosti najdete něco, co se dá v inzerci využít.

V žádném případě však nepoužívejte v inzerci informace nepravdivé. Vždy by mělo platit pravidlo “inzerce je pravda, jen dobře řečená”.

Petr Podlešák
Petr Podlešák

Článek připravil: Petr Podlešák

Neodebíráte ještě nám emailový seriál věnovaný nejčastějším chybám při prodeji nemovitostí? Přihlásit k odběru se můžete zde>>