Je internet při prodeji nemovitosti všemocný?

Článek je součástí seriálu “Nejčastější chyby při prodeji nemovitostí

Prodávající se dnes při prodeji nemovitosti často spoléhají pouze na internet. Dokonce i mnozí realitní makléři. Je však internet při prodeji všemocný?

Chyba č. 2 Přílišné spoléhání na internet

Vím, v internetové době je to odvážné tvrzení, ale je to tak. Z výhod internetu těží především kupující, protože mají možnost srovnávat ceny a mohou tak koupit co nejvýhodněji.

Chcete-li prodat za pro vás co nejvýhodnější cenu, je třeba dělat víc, než se jen spoléhat na inzerci na internetu. Dnes vám nabídnu pár tipů, které byste určitě měli vyzkoušet. Zisk může být větší, než si myslíte.

Přísloví “jablko nepadá daleko od stromu” platí i při nákupu nemovitosti. Lidé často hledají nemovitost tam, kde vyrůstali. Někdy tomu také říkám efekt zakořenění. Například rodiče pomáhají hledat byt svým dětem, aby je měli poblíž a mohli jim pomoct starat se o vnoučata nebo naopak děti chtějí mít nablízku své rodiče, aby jim mohli pomáhat ve stáří.

A často také lidé v podobných situacích nemovitost aktivně nehledají nebo jen příležitostně na internetu a vaše nabídka jim může uniknout. Pokud jim však vaše nemovitost, která se nachází v blízkosti jejich bydliště, cvrkne do nosu jak tři oříšky o Popelku, jsou schopni se zmobilizovat k nákupní akci. A pro člověka, který chce bydlet ve stejné ulici, jako vyrůstal, protože tam má přátele i rodinu, může mít nemovitost 100 m od jejich stávajícího bydliště větší hodnotu než pro jiné zájemce. Řeknou si “kdy se zase bude nabízet byt takhle blízko nás”. V takové situaci mohou převážit i jiná kritéria než cena. Vy tak můžete prodat výhodněji.

Tím cvrnknutím do nosu mám na mysli oslovovací dopis, kterým informujete o vaší nabídce lidi bydlící v okolí nemovitosti. Pokud nabídku dobře napíšete, vytisknete a rozdistribuujete po okolí do schránek několik tisíc kusů, máte další zajímavý způsob, jak najít kupce. Ne vždy samozřejmě nemovitost tímto způsobem prodáte, ale někdy se tato aktivita opravdu vyplatí. Ti nejlepší realitní makléři ji svým klientům nabízí. Je to jedna z aktivit našeho unikátního marketingového plánu prodeje nemovitosti.

V příštím článku vám ukážu, jak vytvořit prezentaci nemovitosti, kterou lidé nepřehlédnou.

Článek připravil: Petr Podlešák