Proaktivním přístupem k vyšší ceně nemovitosti

Článek ze seriálu “Nejčastější chyby při prodeji nemovitostí”

Myslíte si, že nemovitost dobře prodáte pouze tím, že ji budete inzerovat pouze na několik realitních serverech, eventuálně vyvěsíte na dům plachtu?

Často to k dobrému prodeji nestačí. Platí, že čím budete při prodeji aktivnější, tím více potenciálních kupců oslovíte a vaše šance na úspěšnější prodej porostou.

Nechci tím říct, že nemovitost tímto způsobem vůbec neprodáte, to ne, ale často ji prodáte za nižší cenu než byste mohli a navíc ji budete prodávat déle. Jak jsem psal v minulých článcích, inzerát na internetu se rychle propadne do ztracena a stejně tak i plachta na domě se po delší době okouká a už si ji lidé nevšimnou. Je třeba se neustále snažit, aby vaše nabídka byla na očích potenciálních kupců.

Chyba č. 6 – Pasivita při prodeji často vede k nižší prodejní ceně

Tajemství úspěšného prodeje nemovitosti spočívá v proaktivním přístupu, a to po celou dobu nabízení nemovitosti. Jenže proaktivní přístup vyžaduje čas, energii a peníze, a do toho se už mnohým prodávajícím nechce, anebo je to po nějaké době přestane bavit. A to je chyba.

Žena

Bonitní klienti jsou bonitní právě proto, že často patří mezi úspěšné lidi a nemají tolik času trávit vyhledáváním nemovitosti, snadno jim pak může zrovna vaše nemovitost uniknout. Někteří lidé si proto zadají poptávku a čekají na nabídky. Např. formou poptávkového inzerátu či si na vyhledávání najmou realitní makléře.

Jste-li jako prodejce nemovitosti pasivní a zároveň je pasivní i kupující, tj. oba si podáte inzerát, vy na prodej a kupec na koupi a oba čekáte na výsledek, jaký asi výsledek může být?

Chcete-li dosáhnout dobrých prodejních výsledku, buďte proaktivní. Ti nejúspěšnější realitní makléři jsou proaktivní, dokáží celé dny telefonovat, neustále párují poptávky s nabídkami a dělají všemožné aktivity, aby jejich inzeráty byly neustále vidět. Bohužel většina realitních makléřů je spíše pasivní.

Váš inzerát proto čas od času zvýrazněte, aby neskončil v propadlišti, a také pročítejte poptávkové inzeráty. Většinu prodávajících to však přestane brzy bavit, když zjistí, že 18 inzerátů z 20 jsou poptávkové inzeráty realitních makléřů, kteří skrývají svou identitu a zkouší takto “lovit” prodávající klienty. Možná vám to přijde neseriózní, jako mě, ale s tím nic nenaděláme. Nicméně i tak se to může velmi vyplatit. Zavoláte na 100 poptávkových inzerátů a pár zájemců o koupi tím můžete najít a udělat velmi dobrý obchod. Stejně tak můžete oslovovat lidi z okolí například dopisními či letákovými kampaněmi s nabídkou ču aktivně propagovat na sociálních sítí. O dalších prodejních kanálech vám řeknu někdy příště.

Vím, být v prodeji proaktivní je možná pracné, ale ti nejlepší makléři to dennodenně dělají. Proto se jim daří pro své klienty dosahovat často i překvapivě vysoké ceny. A právě proaktivní přístup je příčinou jejich úspěchu. Na druhou stranu musím konstatovat, že pasivní makléři stejně jako pasivní majitelé v prodeji převažují. Výsledek je znát na dosažené prodejní ceně a délce prodeje nemovitosti.

Další tipy na úspěšný prodej nemovitosti se dozvíte příště.

Petr Podlešák
Petr Podlešák

Článek připravil: Petr Podlešák

Neodebíráte ještě nám emailový seriál věnovaný nejčastějším chybám při prodeji nemovitostí? Přihlásit k odběru se můžete zde>>