Proč je marketing při prodeji tak důležitý?

Ještě jednou vám děkuji za zájem o odběr článků věnovaných prodeji nemovitosti. Věřím, že vám informace pomohou prodat vaší nemovitost výhodněji, snadněji a vyvarujete se mnoha chyb, kterých se majitelé, jež si prodávají nemovitost sami často dopouštějí.

Chyba č. 1: Nedostatečný marketing

Chcete-li nemovitost prodat za co nejvyšší cenu, což je prvořadý zájem snad každého prodejce, je důležité, aby se o ní dozvědělo co nejvíce potenciálních zájemců. A tady nastává první problém lidí, kteří si nemovitost chtějí prodat sami a nemají s prodejem nemovitostí zkušenosti (někdy budu používat termín samoprodejci). Zadají si inzerát na jeden eventuálně dva inzertní portály například na Bezrealitky.cz či Sreality.cz, a čekají až se někdo ozve.

Reakce je okamžitá. Sletí se na vás realitní makléři jak vosy na med a bombardují vás návrhy na spolupráci. Mají totiž počítačové roboty, které umí na internetu vyhledávat inzeráty samoprodejců a tak váš inzerát najdou velmi rychle. Většinou takto loví klienty začínající makléři a někdy podle toho komunikace vypadá. Neozývají se však tak často ti, pro které inzerujete, tj. skuteční kupci. Častá reakce samoprodejců je, že si začnou podávat inzeráty na dalších serverech. Jenže na kterých? Je jich několik desítek a většina z nich moc nefunguje. Portály vznikají a zanikají, jak houby po dešti. Najít efektivní inzertní kanál je často pokus-omyl. Jediní, kdo se na inzeráty ozývají, jsou opět realitní makléři. Po nějaké době neúspěšného nabízení pak začnete snižovat cenu. A často zbytečně.

Tímto způsobem můžete oslovit jen cca 15 až 25 % potenciálních kupců.

Dalších 75 až 85 % potenciálních kupců se o vaší nabídce vůbec nedozví. Připravujete se tak o příležitost dosáhnout vyšší prodejní cenu. Statistiky se vztahují na lidi, kteří prodávají nemovitost sami a nemají zkušenosti s prodejem nemovitostí. Se zkušenostmi a dalšími aktivitami však můžete poměr velmi slušně zlepšit. Zejména:

a) prostřednictvím dalších efektivních prodejních kanálů
b) kvalitou prezentace a doprovodnými prodejními aktivitami

Osobně se mi osvědčil náš plán prodeje nemovitosti. V příštích článcích vám nabídnu jeho ochutnávku. Část tohoto plánu se můžete naučit používat i vy. A pamatujte, díky tomuto plánu dokážu prodat nemovitost cca o 2-8 % vyšší cenu. Takže dělat aktivity, o kterých budu psát se vám může opravdu vyplatit. 🙂

Petr Podlešák
Petr Podlešák

Článek připravil: Petr Podlešák

PS: Proč jako obchodník radím majitelům, jak prodávat bez RK? Není v tom háček? Odpověď najdete ve článku “Nejčastější chyby při prodeji nemovitosti