Home staging – aranžování nemovitostí

Home staging je aranžování nemovitosti, které má podobně jako 3D vizualizace za cíl zvýšit atraktivitu nemovitosti či odhalit její skrytý potenciál v očích zájemců o koupi. 

Správně provedený Home staging a s ním spojená fotodokumentace nebo videodokumentace dokáže:

1. Zvýšit atraktivitu celé nemovitosti v inzerci

V inzertních testech to je ihned znát. Při porovnání ohlasu inzerátů, kde v jednom inzerátu byly homestagované profi fotografie nemovitosti a v druhém fotografie bez homestaginu, tak inzerát s homestagingem zaznamenal vyšší počet telefonátů a emailů se žádostí o prohlídku.

2. Zatraktivnit nemovitost při prohlídce

Homestaging pomáhá vytvořit pozitivní obraz nemovitosti, ukáže její skutečný potenciál, který si mnoho lidí bez vizuální představivosti nedokáže představit.

Homestaging je jedním z důvodů, proč naši makléři nemovitosti, u kterých provádí profesionální homestaging, prodají rychleji a za vyšší cenu, než nemovitosti, kde si homestaging prodávající z nějakého důvodu nepřál, např. protože je nemovitost trvale obývaná.

Jak vypadají nemovitosti připravené na prodej?

Podívejte se na několik fotografií “před a po”, které naši makléři zajistili ve spolupráci s naším homestagerem a profesionálním fofografem.

Homestaging od Ing. Diny Marečkové, makléřky REMAX Alfa

  • Before-Homestaging od Ing. Diny Marečkové
    After-Homestaging od Ing. Diny Marečkové
    Před Homestaging od Ing. Diny Marečkové Po
  • Before-Homestaging od Ing. Diny Marečkové
    After-Homestaging od Ing. Diny Marečkové
    Před Homestaging od Ing. Diny Marečkové Po

Homestaging od Jakuba Švarce, makléře REMAX Alfa

  • Before-Homestaging od Jakuba Švarce
    After-Homestaging od Jakuba Švarce
    Před Homestaging od Jakuba Švarce Po

Homestaging nemusí být drahý

Dobrý home stager (tj. člověk, který provádí homestaging) si někdy vystačí s věcmi, které už v nemovitosti jsou. Jen trochu upraví či přeskládá nábytek, odstraní nepořádek, který působí rušivě a provede několik dobře cílených úprav v podobě dekorací (např. přehozy na postele, lampičky, květiny atd.), které si přiveze a po prodeji zase odveze. Někdy prodáváme nemovitost, která je po desítkách let zavalena haraburdím. V takovém případě jako součást homestagingu provádíme odvoz všeho nepotřebného, co by kupující mohlo odrazovat. Takový homestaging se vyplatí dělat vždy.

Samozřejmě jsou i složitější home stagingové úpravy, které mohou stát i několik desítek tisíc. V takových případech např. i provádíme malování, drobné rekonstrukce atd. Komplexní home staging však vždy nejdříve konzultujte s naším realitním makléřem, jestli se vůbec vyplatí.

Homestaging od Šárky Sabové, makléřky REMAX Alfa

  • Before-Homestaging od Šárky Sabové
    After-Homestaging od Šárky Sabové
    Před Homestaging od Šárky Sabové Po
  • Before-Homestaging od Šárky Sabové
    After-Homestaging od Šárky Sabové
    Před Homestaging od Šárky Sabové Po

Afantasia – porucha mentální vizualizace, která negativně ovlivňuje prodej

Mnoho lidí má poruchu vizuální představivosti, tzn. neumí si dost dobře představit, jaký je potenciál nemovitosti. Stačí jen trochu nepořádku v nemovitosti, prázdné místnosti či staré malby a takoví lidé se ihned otáčí na patě, že je nemovitost neoslovila. Pro takové zájemce jsou homestaging nebo alespoň 3D vizualizace při koupi velmi důležité.

Porucha vizuální představivosti se jmenuje Aphantasia. Dle portálu Live Science (Anglicky) trpí naprostou absencí představivosti 1 – 3 % populace. Tito lidé si nejsou schopni přestavit mentálně vůbec nic. Možná si řeknete, že je to zanedbatelný počet lidí a kvůli nim přece nebudete dělat homestaging. Jenže počet lidí, kteří mají sníženou mentální představivost je již výrazně vyšší. A pro ně už smysl home staging má cenu provést. Na prohlídkách to vidíme dnes a denně. Máme v nabídce skvělou nemovitost se skvělým potenciálem a klient bez představivosti ji odmítne, i když víme, že odpovídá tomu, co hledá. Jen ji musí upravit, a to on si nedokáže představit.

Kdybyste určitě homestaging měli provést

Ve stručnosti se dá říct, že nejlépe je homestaging provést u nemovitostí, kde je pro zájemce těžké objevit její potenciál. Tj. u prázdných nebo atypických, nepravidelných, zkosených či malých místností.

To však neznamená, že u dalších nemovitostí je homestaging zbytečný.

Pokud si nejste jisti, jestli má homestaging u vaší nemovitosti smysl, kontaktujte našeho makléře. Seznam našich makléřů najdete na stránce Realitní makléři.

Chci vědět, jak mi můžete pomoci s prodejem nemovitosti

Co řekli o našich makléřích klienti

Požádali jsme naše klienty, jestli jsou ochotni se vyjádřit k práci našich makléřů před kamerou. Tady jsou jejich autentické výpovědi. Další reference od klientů najdete na Reference.

Mohlo by vás také zajímat