Strategie odložených nabídek při prodeji nemovitosti

odložené nabídky

Strategie odložených nabídek je jednoduchý, ale přitom účinný způsob, jak výhodněji prodat nemovitost. Jak funguje a jaké jsou její výhody a nevýhody.

Příklad z praxe

Představte si, že prodáváte byt ve vyhledávané lokalitě. Byt naceníte, spustíte inzerci a zájemci se začnou ozývat.

Hned na první prohlídce vám zájemce řekne, že byt kupuje. Řeknete si, to je báječné, rychlé a domluvíte se, že mu byt prodáte. A následně začnete telefonicky rušit další již naplánované prohlídky. A jak zájemcům voláte, jeden z nich řekne: “Ale já mám o byt vážný zájem, jsem ochoten vám zaplatit c peněz. A vzápětí padne návrh: “Dám vám sto tisíc navíc.

A teď, babo raď“, řeknete si v duchu.

Jak zareagujete?

“Ne, já už jsem se domluvil s prvním zájemcem, to by vůči němu nebylo fér” a nabídku na vyšší cenu odmítnete. Nebo začnete v duchu spekulovat? “Vyšší cena, to by se nám docela hodilo. Na ulici sto tisíc nenajdeme.”

A morální dilema je na světě.

Jestli patříte k lidem, kteří volí první variantu, pak jste světlá výjimka.

Podobné situaci můžete předejít, pokud zvolíte strategii odložených nabídek.

A zejména ve spojení s obálkovou metodou je strategie odložených nabídek účinnou prodejní strategií.

Jak strategie odložených nabídek funguje

Princip spočívá v tom, že stanovíte termín, kdy začnete vyhodnocovat nabídky zájemců ke koupi. Např. inzerci spustíte 1. února a v ní sdílete, že nabídky ke koupi začnete vyhodnocovat až od 10. února.

Výhody

Strategie vám umožňuje vyhodnotit více nabídek a z nich pak vybrat tu nejlepší. Zájemci o koupi tak ví, že nerozhoduje pořadí zájemců, ale kvalita jejich nabídky. Někteří pak mohou být ochotni nabídnout vyšší cenu či lepší platební podmínky, a to vám pomůže nemovitost lépe prodat.

Nevýhody

Strategie nefunguje vždy a u všech nemovitostí. Může se stát, že na jednu nemovitost bude jen jeden zájemce a ten nebude ochoten čekat na vyhodnocení a radši koupí jinou nemovitost. Vy tak přijdete o kupce.

Aby strategie odložených nabídek zafungovala, musíte udělat silný reklamní zásah v relativně krátké době, který přiláká více zájemců. Ideální, když ji spojíte s prodejem formou obálkové metody. Nevýhoda je v tom, že to lidé prodávající sami bez zkušeností a bez realitky moc neumí.

Odhad ceny nemovitosti

Kdy odložené nabídky použít

Strategie odložených nabídek má smysl u atraktivních nemovitostí, po kterých je vyšší poptávka a je tedy pravděpodobné, že se v krátké době objeví více zájemců. Dává velmi dobrý smysl především na rostoucím či vyrovnaném realitním trhu, na kterém je stabilní či vysoká poptávka po nemovitostech. V takové situaci se nachází i současný realitní trh. Naopak v době ekonomického útlumu nemusí vždy fungovat.

Chcete pomoci zvolit nejlepší prodejní strategii?

Neváhejte nás kontaktovat pro nezávaznou konzultaci.

Mám zájem o další informace

Realitní makléř Petr Podlešák
Petr Podlešák - Realitní praxe od roku 2000

Autor článku: Bc. Petr Podlešák, manažer REMAX Alfa


O našich makléřích řekli

Požádali jsme klienty, jestli jsou ochotni se vyjádřit k práci našich makléřů před kamerou. Tady jsou jejich autentické výpovědi. Další reference od klientů najdete na reference.