Proč je lokalita tak důležitým faktorem ke stanovení správné ceny nemovitosti?

Praha 1 - pohled z Letné

Na cenu nemovitosti má lokalita velmi podstatný vliv. Stačí, když zanedbaná městská čtvrť dostane nový kabát a cena bytů vzrůstá. Příkladem mohou být některé pražské čtvrtě nebo brněnské brownfieldy.

Jak prodat nemovitost, když je o ni velký zájem?

Prohlídka nemovitosti

V posledních letech se často stávalo, že se na jednu nemovitost objeví několik zájemců. Takové situace jsou, jak pro prodávající, tak pro kupující stresující. Když pak prodávající nebo realitní makléř v podobné situaci začnou spekulovat může velmi snadno dojít ke konfliktům. Jak se konfliktům vyvarovat a zároveň prodat nemovitost za co nejlepší cenu?

Úschova kupní ceny za nemovitost u advokáta. Na co si dát pozor

Advokátka

Vypořádávat kupní cenu při převodech nemovitostí „napřímo“ se nevyplácí. Takový postup představuje pro prodávajícího i kupujícího nekončící řadu rizik, která mohou vyústit ve ztrátu celoživotních úspor. Ačkoliv zákon tuto povinnost neukládá, využití bezpečné úschovy kupní ceny patří v praxi mezi základní stavební kameny každé úspěšné realitní transakce.

Prohlášení vlastníka. Co to je a jaké výhody přináší

Bytový dům

Vlastníte-li byt, kancelář nebo třeba podíl na velké garáži, patrně jste již slyšeli o tzv. prohlášení vlastníka. Víte, k čemu takový dokument slouží, jaká práva a povinnosti upravuje a v čem spočívá jeho důležitost pro úpravu právních vztahů v budově? Následující řádky vám pomohou se v problematice prohlášení vlastníka zorientovat.

Prodej či koupě nemovitosti bez přístupové cesty

přístupová cesta

Při koupi či prodeji nemovitosti jde o velké peníze. Vždy se proto přesvědčte, zda obchod není rizikový. Jedním z kostlivců může být chybějící přístupová cesta. Jaké problémy hrozí a jak je řešit?

Odpovědnost prodávajícího za vady při prodeji nemovitosti

Dům vzhůru nohama

Při prodeji bytu nebo domu musí prodávající počítat s tím, že kupujícímu odpovídá za vady nemovitosti. Převodem vlastnictví tak nemusí být celý prodej nemovitosti pro prodávajícího ukončen. Kupující se může i zpětně domáhat po prodávajícím svých nároků z odpovědnosti za vady. Jaká jsou rizika pro prodávajícího a jak je snížit?

Jak si vybrat realitního makléře pro prodej nemovitosti

realitní makléři REMAX Alfa

Dobrý realitní makléř vám může při prodeji nemovitosti vydělat spoustu peněz, špatný makléř vás o ně může připravit. A těch špatných je bohužel mnohem víc. Vybrat si kvalitního makléře, který vám poskytne perfektní služby při prodeji nemovitosti, nemusí být vůbec jednoduché, jak se může na první pohled zdát. Někteří makléři vám naslibují hory doly, jen aby získali zakázku, ale pak skutek utek. Jak si vybrat kvalitního realitního makléře a nenaletět.

Kouzlo osobních prohlídek: 8 tipů, jak ukázat rodinný dům

Obývací pokoj

První dojem je při prodeji rodinného domu důležitý stejně jako správně zvolená strategie. Když si zákazníka nezískáte na první dobrou, může vám utéct. Vy pak budete muset zlevnit ze svých požadavků, nejčastěji snížit cenu. Proto kromě vhodné prodejní strategie nepodceňujte prezentaci v inzerátu ani při osobních prohlídkách.

Má profese realitního makléře budoucnost, nebo v brzké době vyhyneme jako mamuti?

Realitní makléřka Albina Kashkarova

Poslední dobou jako houby po dešti vznikají nové a nové online služby pro prodávající nemovitostí a deklarují, že se s jejich pomocí dá ušetřit na provizi realitních makléřů. Nabízejí online odhad nemovitostí, inzerci na realitních serverech, přípravu smluv, a to vše za minimální poplatky. Pro prodávající tyto nabídky můžou vypadat lákavě, zvlášť pokud v práci realitních makléřů...

Jak si vybrat realitní kancelář pro prodej nemovitosti

Realitní makléř RE/MAX Alfa

V ČR je přes 3000 realitních kanceláří. Působí tu velmi špatné, dobré a špičkové realitní kanceláře. Jak si vybrat tu pravou? Ty nejlepší realitní kanceláře mají nástroje, díky nimž dokážou prodat nemovitost za lepších podmínek, než špatné realitky a také než běžný smrtelník sám. Nejhorší realitky vám dokonce dokážou prodej zkomplikovat a připravit vám perné chvíle. Špatných kanceláří je bohužel stále ještě hodně.

Jak homestaging pomůže při prodeji nemovitosti. Srovnání před a po

Homestaging - Dina Marečková

Prodat dobře svoji nemovitost chce přirozeně každý prodávající. Kupující se sice často rozhodují podle kritéria ceny a lokality, ale významnou roli při nákupu hrají emoce.  Kvalitní fotky a hezky naaranžovaný interiér ukazuje nemovitost v nejlepším světle. A to pomáhá nemovitost lépe prodat.

Daň z nabytí nemovitosti při vypořádání společného jmění manželů

Rozvod a vypořádání SJM

S manželem se rozvádíme a potřebujeme vypořádat společné jmění manželů (SJM). Vlastníme byt a já mám zájem ho získat pro sebe, bydlet tam s našimi dětmi a manžela vyplatit. Manžel souhlasí. Budu platit z takového nabytí daň z nabytí nemovitosti?

Prodej spoluvlastnického podílu na nemovitosti. Jaké jsou možnosti

Jednání o vypořádání spoluvlastnictví

Prodat podíl na nemovitosti může být někdy pěkný oříšek, zejména pokud ostatní spoluvlastníci mají jiné představy o užívání nemovitosti než vy, anebo když s vámi absolutně odmítají komunikovat. Poradíme vám, jak nejlépe postupovat.

Nejčastější zabijáci při prodeji domu. Vyhněte se jim včas

Rekonstrukce domu

Prodat dům nemusí být tak lehké, jak se na první pohled zdá. Své o tom vědí mnozí majitelé nemovitostí i realitní makléři. K nejčastějším důvodům, proč prodej neproběhne, nepatří jen nezískání úvěru v bance nebo špatná komunikace, ale i obavy z budoucí rekonstrukce, pokud je její výše nepředvídatelná.

Co by měl kvalitní plán prodeje nemovitosti obsahovat?

Prodejní plán

Kvalitní plán stanovuje jasný postup a systém při nabízení nemovitosti. Díky kvalitnímu plánu může makléř oslovit více zájemců o koupi a dosáhnout tak pro prodávajícího lepších podmínek při prodeji. Kvalitní prodejní plán je proto pro úspěšný prodej nemovitosti nezbytný. Přesto ho většina realitních makléřů vůbec nemá a jejich prodejní aktivity jsou chaotické. 

Prodejní plán. Proč byste ho měli při prodeji nemovitosti chtít od svého makléře?

Prodejní plán

Prodejní plán je směs prodejních aktivit, které váš realitní makléř bude pro prodej vaší nemovitosti dělat. Úspěšní prodej je jednoduchý. Více oslovených lidí = úspěšnější prodej. A kvalitní prodejní plán pomůže oslovit více lidí a dá prodeji vaší nemovitosti jasný postup a řád.

Zprostředkovatelská smlouva s realitkou. Ústní nebo písemná?

Zprostředkovatelská smlouva

Někteří prodávající mají obavy uzavřít s realitní kanceláří písemnou zprostředkovatelskou smlouvu o prodeji a preferují ústní ujednání ve stylu "mou nemovitost nabízejte, ale písemně se vázat nechci". Často je příčinou strach nebo špatné zkušenosti. Pojďme se podívat na výhody a nevýhody ústní a písemné smlouvy z pohledu prodávajícího.

Rizika, když prodávající nepředá stavební dokumentaci k domu kupujícímu

Projektová dokumentace

Většina lidí neví, že při prodeji musí prodávající předat stavební dokumentaci kupujícímu, jinak se obě strany mohou dostat do nepříjemných problémů. Prodávající riskuje, že bude muset kupujícímu zaplatit slevu za vadné plnění, která může dosahovat desítky až stovky tisíc a kupující může mít problémy při následné rekonstrukci. Pojďme si říct, co se může stát.

Bannerová kampaň může usnadnit prodej vaší nemovitosti. Kdy má smysl?

Banner s nemovitostí

Marketing a prodej nemovitostí je čím dál tím složitější a sofistikovanější. Možná si říkáte, že prodat nemovitost na současném trní není složité. Máte pravdu, není. Prodat nemovitost zvládnou i podprůměrní makléři i majitelé sami, a to i přesto, že nikdy předtím sami nemovitosti neprodávali. Je tu však jeden zásadní rozdíl. A ten spočívá v tom nemovitost "prodat" nebo "prodat ji za nejvyšší možnou cenu". Prodat za průměrnou cenou nevyžaduje žádné speciální dovednosti. Dobří makléři však umí prodávat za ceny o...

Nespolupracuje váš makléř při prodeji nemovitosti s ostatními makléři? Dejte mu padáka!

Máte padáka

Takový makléř vás svým postojem poškozuje. Makléři, kteří na prodeji nemovitosti spolupracují, často prodávají za vyšší ceny a přitom rychleji. Není vůbec žádnou výjimkou, že dosahují o 5 i 10 % vyšší prodejní ceny a prodej se zkracuje někdy i na polovinu. Makléři, kteří odmítají spolupracovat s ostatními, jsou srovnatelných či lepších výsledků schopných dosáhnout velmi zřídka a majitelé, kteří si prodávají nemovitost sami, skoro nikdy.