Nejčastější chyby při prodeji nemovitosti

Domek nad propastí

Prodáváte nemovitost bez realitní kanceláře? Jakých chyb se prodávající často dopouštějí při prodeji nemovitostí a jak se jich vyvarovat se dozvíte v mém seriálu pro majitele – samoprodejce.

Na tuto otázku vám nabízím odpověď v seriálu pro majitele – samoprodejce (tj. lidé, kteří usilují o prodej nemovitosti svépomocí)

Prodej nemovitostí skýtá celou řadu úskalí, se kterými se můžete setkat, a na které je dobré se připravit. Věřím, že vám informace pomohou zabránit mnoha chybám, které způsobí, že při prodeji proděláte či zažijete bezesné noci.

Na co konkrétně dostanete odpověď?

  • Chyby v marketingu a jak zajistit, aby se vaše nabídka dostala k co největšímu počtu zájemců?
  • Jak nemovitost prezentovat, aby potenciální zájemce zaujala? Jak nastavit správně prodejní cenu?
  • Proč je strategie “začnu na co nejvyšší ceně a pak budu snižovat” riskantní?
  • Obchodní dovednosti a psychologie prodeje. Jaký vliv mají na vyjednání dobrých podmínek?
  • Kvalifikace kupujících. Proč je důležitější než si myslíte?
  • Faktor vlastnictví. Jak citová vazba k nemovitosti ovlivňuje prodej?
  • Našel jsem kupce. Co dál? Nalezením kupce transakce nekončí, ale začíná.
  • A další témata, na která každý majitel samoprodejce hledá odpovědi.

V seriálu shrnujeme zkušenosti našich nejlepších realitních makléřů. Nabídneme vám rovněž ochutnávku z našeho unikátního marketingového plánu prodeje nemovitostí, který můžete při prodeji také vyzkoušet. Jeho aplikováním jsme schopni ve 40% případů pro prodávajícího dosáhnout v průměru o cca 8% vyšší prodejní cenu. Ve zbývajících 60 případů jsme schopni prodávat nejčastěji v rozmezí o 2 až 8% vyšší cenu, než majitel sám. Nyní si to můžete vyzkoušet i vy.

Proč radíme majitelům, jak prodávat bez RK?

Není v tom háček? Není. Budu k vám upřímný. Prodat nemovitost není složité. Zvládne to téměř každý. Jenže… Mnoho lidí jí prodá za horších podmínek, zejména nižší cenu než by mohli. Jednoduše, protože neumí prodávat a dělat marketing, nerozumí psychologii prodeje, mají k nemovitosti citovou vazbu, která je omezuje, někdy jsou pod tlakem, kterého obratný kupec dokáže využít ve svůj prospěch, nemají tolik času se prodeji věnovat, anebo je to po nějaké době přestane bavit. Naučit se prodávat nemovitosti tak, abyste získali, co nejlepších podmínek při prodeji, to vyžaduje čas, energii a slušnou dávku dovedností, nejen těch obchodních. A tady odhaduji, že cca 80 % majitelů samoprodejců naráží. Nevěříte? Náš seriál vám poodhalí tajemství úspěšného prodeje. Tento seriál mnoha lidem pomůže udělat dobrý obchod, získat z prodeje vyšší cenu v řádů deseti a někdy až statisíců. Někteří z majitelů však zjistí, že aktivity, které jsou nutné k úspěšnému prodeji, nechtějí podnikat, nechtějí studovat marketing a prodej a přestane je bavit odpovídat na dotazy nezkušených makléřů, kteří jim denně volají a nabízejí své realitní služby, přestanou je unavovat triky či nátlak spekulantů či prohlídky s lidmi, kteří nemají peníze. Zjistí, že realitní trh je džungle a tak se mohou obrátit o pomoc na nás. Anebo si kupce najdou sami a obrátí se na nás, aby jim naše právní oddělení připravilo kupní smlouvy a zajistilo advokátní úschovu nebo hypotéční oddělení zajistilo hypotéční úvěr (pracujeme se 13 bankami a víme, která má zrovna nejlepší nabídku). Ať tak nebo tak, věřím, že každý čtenář najde celou řadu zajímavých informací o prodeji nemovitostí.