
Prodat dobře svoji nemovitost chce přirozeně každý prodávající. Kupující se sice často rozhodují podle kritéria ceny a lokality, ale významnou roli při nákupu hrají emoce. Kvalitní fotky a hezky naaranžovaný interiér ukazuje nemovitost v nejlepším světle. A to pomáhá nemovitost lépe prodat.
„Je to obdobné, jako když si člověk vybírá jakýkoliv jiný produkt – restauraci, jídlo, auto, dovolenou. Vždy je prvotním impulzem hezká fotoprezentace. A stejně tak to funguje i při prodeji nemovitostí“.
Homestaging od Ing. Diny Marečkové, makléřky REMAX Alfa, tel. 775 775 895
Cílem aranžování nemovitosti však není vytvoření iluze, že je nemovitost na fotkách hezčí než ve skutečnosti. To by přineslo kupujícím zklamání a prodávajícím neuskutečněný obchod. Proto je dobré úpravy interiéru z focení zachovat i při prohlídkách nemovitostí s klienty.
Homestagine nemusí znamenat žádné dramatické úpravy
Aranžování nemovitosti pro prodej, u nás čím dál častěji označovanou anglickým výrazem Homestaging, se dá zvládnout i jednoduše. V případě prodeje nemovitosti, které nemají vybavený interiér, je možné si pronajmout na dobu nezbytně nutnou jednoduchý, ale funkci plnící nábytek a dekorace, které se nafotí. Zapůjčený nábytek v předmětné nemovitosti zůstává i po dobu prohlídek s klienty. Kupující si tak udělá lepší představu o jednotlivých funkčních zónách bytu a lépe se rozhoduje, zda mu prodávaná nemovitost vyhovuje.
Často záleží na detailech
Nestačí jen profi fotky, řeknete si. Samotné fotky od profesionálního fotografa jsou často nedostatečné. Důležité jsou emoce. Ty často rozhodují o tom, že zájemce zvedne telefon a domluví si prohlídku. Profi fotky v kombinaci s homestagingem dokáží nemovitost vylíčit v tom nejlepším světle a přilákat na prohlídku více zájemců, viz následující fotografie.
Homestaging od Šárky Sabové, makléřky REMAX Alfa, tel. 776 636 121
Realitní makléř by měl prodávajícímu při obhlídce bytu nebo domu před spuštěním prodeje popsat všechny možnosti, jak vhodně připravit nemovitost k prodeji a dát doporučení na úpravu interiéru, aniž by bylo třeba zvát tzv. homestagera, tedy profesionálního aranžéra. Někdy stačí například jen uklidit, schovat přebytečné věci, lehce přeskládat některé prvky v domácnosti, posekat trávu na zahradě, vymalovat interiér neutrální barvou, roztáhnout závěsy nebo rozsvítit lampičky pro vytvoření příjemné atmosféry. Na samotných prohlídkách se zájemci pak navíc i vyvětrat.
Kdy má homestaging smysl?
Homestaging má smysl vždy, když chcete, aby vaše nemovitost působila na trhu atraktivně a chcete dosáhnout vyšší prodejní ceny. Homestaging je o to důležitější u prázdných nemovitostí, kde majitelé nebydlí. Vybavená nemovitost dokáže navodit lepší pocit domova a ukázat její potenciál. Na následujícím obrázku je zanedbaný prázdný byt, u něhož náš makléř zajistil odvoz starého nábytku, vyčištění, vymalování, drobné opravy a pak homestaging a profi fotografování. O tom, kdy má homestaging smysl či je zbytečný je dobré poradit se svým realitním makléřem.
Homestaging od Jakuba Švarce, makléře REMAX Alfa, tel. 607 560 420
Chcete vědět, jak Vám můžeme pomoct lépe prodat nemovitost?