Jak homestaging pomůže při prodeji nemovitosti. Srovnání před před a po.

Homestaging - Dina Marečková

Prodat dobře svoji nemovitost chce přirozeně každý prodávající. Kupující se sice často rozhodují podle kritéria ceny a lokality, ale významnou roli při nákupu hrají emoce.  Profi fotky a hezky naaranžovaný interiér ukazuje nemovitost v nejlepším světle. Fotky sice nemovitost sami o sobě neprodají, vyvolávají však touhu se na nemovitost podívat. Hezky naaranžovaný interiér pak ukazuje její potenciál. To vše pomáhá nemovitost prodat za výhodnějších podmínek.

„Je to obdobné, jako když si člověk vybírá jakýkoliv jiný produkt – restauraci, jídlo, auto, dovolenou. Vždy je prvotním impulzem hezká fotoprezentace. A stejně tak to funguje i v realitách“.  

Homestaging - Dina Marečková
Homestaging – Dina Marečková
Homestaging – obývací pokoj

Cílem aranžování nemovitosti však není vytvoření iluze, že je nemovitost na fotkách hezčí než ve skutečnosti. To by přineslo kupujícím zklamání a prodávajícím neuskutečněný obchod. Proto je dobré úpravy interiéru z focení zachovat i při prohlídkách nemovitostí s klienty.

Homestagine neznamená žádné dramatické úpravy

Aranžování nemovitosti pro prodej, u nás čím dál častěji označovanou anglickým výrazem Home staging, se dá zvládnout i jednoduše.  V případě prodeje nemovitosti, které nemají vybavený interiér, je možné si pronajmout na dobu nezbytně nutnou jednoduchý, ale funkci plnící nábytek a dekorace, které se nafotí. Zapůjčený nábytek v předmětné nemovitosti zůstává i po dobu prohlídek s klienty. Kupující si tak udělá lepší představu o jednotlivých funkčních zónách bytu a lépe se rozhoduje, zda mu půdorys nemovitosti vyhovuje.

Nestačí jen pro fotografie?

Samotné fotky od profesionálního fotografa jsou často nedostatečné. Pamatujte rozhodnutí, že zájemce zvedne telefon a domluví si prohlídku má velmi často emocionální základ. Profi fotky v kombinaci s homestagingem dokáží nemovitost vylíčit v tom nejlepším světle a přilákat na prohlídku více zájemců, viz následující fotografie.

Homestaging - Šárka Sabová
Homestaging – Šárka Sabová

Realitní makléř by měl prodávajícímu při obhlídce bytu nebo domu před spuštěním prodeje popsat všechny možnosti, jak vhodně připravit nemovitost k prodeji a dát doporučení na úpravu interiéru, aniž by bylo třeba zvát tzv. home stagera, tedy profesionálního aranžéra. Někdy stačí například jen uklidit, schovat přebytečné věci, lehce přeskládat některé prvky v domácnosti, posekat trávu na zahradě, vymalovat interiér neutrální barvou, roztáhnout závěsy nebo rozsvítit lampičky pro vytvoření příjemné atmosféry. Na samotných prohlídkách se zájemci pak navíc i vyvětrat.

Kdy má homestaging smysl?

Homestaging má smysl vždy, když chcete, aby vaše nemovitost působila na trhu atraktivně a chcete dosáhnout vyšší prodejní ceny. Homestaging je o to důležitější u prázdných nemovitostí, kde majitelé nebydlí. Vybavená nemovitost dokáže navodit lepší pocit domova a ukázat její potenciál. Na následujícím obrázku je zanedbaný prázdný byt, u něhož náš makléř zajistil odvoz starého nábytku, vyčištění, vymalování, drobné opravy a pak homestaging a profi fotografování. O tom, kdy má homestaging smysl či je zbytečný je dobré poradit se svým realitním makléřem. Svého realitního makléře si můžete vybrat na www.remaxalfa.cz/makleri

Homestaging - Jakub Švarc
Homestaging – Jakub Švarc

Jak organizují přípravu homestagingu naši makléři

David Majer, tel. 730 542 484, www.jak-prodat-v-praze-byt.cz

Veronika Váňová, tel. 733 679 996, www.realitni-radilka.cz

Chcete se dozvědět více informací, jak můžeme i vaší nemovitosti prodat za lepších podmínek? Kontaktujte nás pro nezávaznou konzultaci.

Chci získat více informací o homestagingu

Co o službách realitních makléřů REMAX Alfa říkají klienti