Jak probíhá prodej nemovitosti

jednání o prodeji nemovitosti

Prodáváte nemovitost poprvé? Vysvětlím vám krok po kroku, jak probíhá prodej a spolupráce s našimi realitními makléři.

Před začátkem prodeje

Nejdříve náš realitní makléř nezávazně navštíví vaši nemovitost. Po její prohlídce vám předloží:

  1. Návrh prodejní ceny nemovitosti
  2. Návrh prodejního plánu nemovitosti. Budete tak vědět, co pro prodej nemovitosti budeme dělat.
  3. Zjistí nezbytné podmínky pro prodej a informuje vás o případných daňových povinnostech.
  4. Ujasní si s vámi všechny vaše představy o prodeji a podmínky (např. termíny vystěhování, předčasné splacení hypotečního úvěru či jeho převod na kupce, časový rámec transakce atd.)
  5. Prověří další omezení vlastnických práv a případně způsoby jejich ukončení atd.

Průběh prodeje

V případě, že se s realitním makléřem dohodnete na zastupování při prodeji, bude následovat:

  1. Makléř s vámi uzavře zprostředkovatelskou smlouvu, kde jsou stanoveny všechny nezbytné podmínky transakce (např. cena, prodejní plán, provize a povinnosti zúčastněných stran).
  2. Makléř pro vás zajistí energetický štítek, pokud je pro prodej nemovitosti vyžadován.
  3. Makléř zajistí fotodokumentaci od profesionálního fotografa, půdorys nemovitosti, eventuálně videodokumentaci nebo virtuální prohlídku či homestaging. Přečtete si také Jak homestaging pomůže při prodeji nemovitosti nebo Jak vypadá virtuální prohlídka.
  4. Makléř zajistí plnění prodejního plánu. Přečtěte si také Co by měl obsahovat kvalitní prodejní plán.
  5. Makléř zajistí veškerá jednání se zájemci o koupi a případné prohlídky nemovitosti. Prohlídky jsou vždy v přítomnosti realitního makléře.
  6. V případě, že o koupi vaší nemovitosti projeví někdo zájem, zajistí ve spolupráci s naším právníkem přípravu rezervační smlouvy, která je třístranná, tj. prodávající, kupující a realitní kancelář. V rezervační smlouvě se stanovují podmínky realitní transakce, jako např. způsob uhrazení kupní ceny, způsob vyplacení kupní ceny ve prospěch prodávajícího, způsoby financování kupní ceny, proces uvolnění omezení vlastnických práv (pokud na nemovitosti váznou) a proces zřízení nových omezení vlastnických práv, pokud je žádá například financující banka. Ve smlouvě se rovněž stanoví i termín předání nemovitosti a další individuální ujednání smluvních stran.
  7. Po uzavření rezervační smlouvy předá makléř veškeré podklady právníkovi, který připraví návrh kupní smlouvy (případně i budoucí kupní smlouvy bude-li třeba), návrhy na vklad kupní smlouvy do katastru, eventuálně další smlouvy a podklady, pokud to bude nezbytné.
  8. Realitní makléř ve spolupráci s právníkem koordinuje připomínky ke smlouvám, veškeré jednání a aktivity vedoucí k vyplacení kupní ceny ve prospěch prodávajícího. Někteří naši makléři jednáními pověří právníka.
  9. Při předání nemovitosti realitní makléř připraví předávací protokol a v případě vašeho zájmu zajistí převod médií na kupujícího (elektřina, plyn, telefon).

Transakce končí ve chvíli, kdy prodávající obdržel prodejní cenu, kupující nemovitost převzal, média jsou převedená na kupujícího.

Průběh služeb a jejich množství se může lišit v závislosti na individuálních požadavcích klientů.

Chcete vědět, co pro vás můžeme vše udělat? Kontaktujte nás.

Chci vědět, co můžete udělat pro prodej mé nemovitosti

Co říkají o našich makléřích klienti?

Požádali jsme naše klienty, jestli jsou ochotni se vyjádřit k práci našich makléřů před kamerou. Tady jsou jejich autentické výpovědi. Další reference na makléře najdete na Reference.