Jak probíhá prodej nemovitosti

jednání o prodeji nemovitosti

Krok po kroku vám ukážeme, jak probíhá prodej a spolupráce s našimi realitními makléři.

Doba čtení: 3 minuty

Před začátkem prodeje

Nejdříve náš realitní makléř nezávazně navštíví vaši nemovitost. Po její prohlídce vám předloží:

  1. Návrh prodejní ceny nemovitosti
  2. Návrh prodejního plánu nemovitosti. Budete tak vědět, co pro prodej nemovitosti budeme dělat.
  3. Zjistí nezbytné podmínky pro prodej a informuje vás o případných daňových povinnostech.
  4. Ujasní si s vámi všechny vaše představy o prodeji a podmínkách (např. termíny vystěhování, předčasné splacení hypotečního úvěru či jeho převod na kupce, časový rámec transakce atd.)
  5. Prověří další omezení vlastnických práv a případné způsoby jejich ukončení atd.

Získejte zdarma odhad ceny nemovitosti

Když zvažujete prodej nemovitosti, je zjištění prodejní ceny nemovitosti jedna z nejdůležitějších informací. Sdělíme vám její cenu zdarma a bez závazků.

Zadejte kontakt, zavoláme vám, zeptáme se vás na pár otázek k nemovitosti a řekneme vám její rámcovou cenu.

Průběh prodeje

V případě, že se s realitním makléřem dohodnete na zastupování při prodeji, bude následovat:

  1. Makléř s vámi uzavře zprostředkovatelskou smlouvu, kde jsou stanoveny všechny nezbytné podmínky transakce (např. cena, prodejní plán, provize a povinnosti zúčastněných stran).
  2. Makléř pro vás zajistí energetický štítek, pokud je pro prodej nemovitosti vyžadován.
  3. Makléř zajistí fotodokumentaci od profesionálního fotografa, půdorys nemovitosti, eventuálně videodokumentaci, virtuální prohlídku či homestaging. Přečtete si také Jak homestaging pomůže při prodeji nemovitosti nebo Jak vypadá virtuální prohlídka.
  4. Makléř zajistí plnění prodejního plánu. Přečtěte si také Co by měl obsahovat kvalitní prodejní plán.
  5. Makléř zajistí veškerá jednání se zájemci o koupi a případné prohlídky nemovitosti. Prohlídky jsou vždy v přítomnosti realitního makléře.
  6. V případě, že o koupi vaší nemovitosti projeví někdo zájem, zajistí ve spolupráci s naším právníkem přípravu rezervační smlouvy, která je třístranná, tj. prodávající, kupující a realitní kancelář. V rezervační smlouvě se stanovují podmínky realitní transakce, jako např. způsob uhrazení kupní ceny, způsob vyplacení kupní ceny ve prospěch prodávajícího, způsoby financování kupní ceny, proces uvolnění omezení vlastnických práv (pokud na nemovitosti váznou) a proces zřízení nových omezení vlastnických práv, pokud je žádá například financující banka. Ve smlouvě se rovněž stanoví termín předání nemovitosti a další individuální ujednání smluvních stran.
  7. Po uzavření rezervační smlouvy předá makléř veškeré podklady právníkovi, který připraví návrh kupní smlouvy (případně i budoucí kupní smlouvy, bude-li třeba), návrhy na vklad kupní smlouvy do katastru, eventuálně další smlouvy a podklady, pokud to bude nezbytné.
  8. Realitní makléř ve spolupráci s právníkem koordinuje připomínky ke smlouvám, veškerá jednání a aktivity vedoucí k vyplacení kupní ceny ve prospěch prodávajícího. Někteří naši makléři jednáními pověří právníka.
  9. Při předání nemovitosti realitní makléř připraví předávací protokol k nemovitosti, připraví podklady pro převod smluv (elektřiny, plynu) na kupující a dohlédne na jejich zdárný převod.

Transakce končí ve chvíli, kdy prodávající obdržel prodejní cenu a kupující nemovitost převzal.

Průběh služeb a jejich množství se může lišit v závislosti na individuálních požadavcích klientů.


Kompletní průvodce prodejem nemovitosti

Pokud chcete o prodeji vědět více, podívejte se na náš kompletní průvodce Jak prodat nemovitost. Najdete v něm postup krok za krokem od přípravy prodeje po daňové povinnosti.


Chcete vědět, co můžeme udělat pro prodej vaší nemovitosti?

Kontaktujte nás

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek.

Tato stránka je chráněna systémem reCAPTCHA od Google s ochranou soukromí a podmínkami používání.