Prodejní plán. Proč byste ho měli při prodeji nemovitosti chtít od svého makléře?

Prodejní plán

Prodejní plán je směs prodejních aktivit, které váš realitní makléř bude pro prodej vaší nemovitosti dělat. Úspěšní prodej je jednoduchý. Více oslovených lidí = úspěšnější prodej. A kvalitní prodejní plán pomůže oslovit více lidí a dá prodeji vaší nemovitosti jasný postup a řád.

Nespoléhejte se, že vám realitní makléř řekne, že vaši nemovitost prodá. Prodat nemovitost a prodat ji dobře jsou dvě odlišné věci. Rozdíly v dosažených prodejních cenách mohou být i v řádech statisíců. Prodat nemovitost dobře vyžaduje mít kvalitní prodejní plán.

3 důvody, proč chtít od makléře prodejní plán písemně

  1. Budete přesně vědět, jaké konkrétní kroky bude váš realitní makléř pro prodej nemovitosti dělat.
  2. Budete mít srovnání, když porovnáváte nabídky a odměnu jednotlivých realitních makléřů
  3. Můžete snadněji kdykoli kontrolovat jeho činnost. Pokud nebude dělat aktivity stanovené v písemném prodejním plánu, můžete s makléřem ukončit spolupráci pro neplnění závazku. 

Chcete znát cenu nemovitosti?

Porovnávejte výši provize makléře s prodejním plánem

Lidé rádi porovnávají výši provize realitních makléřů, ale už zapomínají porovnávat jejich prodejní aktivity. V práci makléřů je však propastný rozdíl. Vždy porovnávejte výši provize s aktivitami, které makléř bude pro prodej dělat. Jinak se může stát, že vás zaujme makléř, který je sice extrémně levný, ale moc kupujících oslovit nedokáže. Takový makléř je v konečném důsledku extrémně drahý. Lidé si umí spočítat, kolik je budou stát realitní služby, ale je pro ně velmi těžké zjistit ztrátu z najmutí makléře, který neumí dělat kvalitní marketing a efektivně hájit vaše zájmy. Dám vám příklad:

Makléř A vám nabídne prodej vašeho domu za 1 % + DPH a makléř B pracuje za 3 % + DPH. Pokud budete srovnávat čistě podle výše provize, padne volba na makléře A. 

Makléř A umístí inzerát vašeho domu na jednom, dvou realitních serverech a nakonec se mu podaří realizovat prodej domu za 8 mil. Zaplatíte mu odměnu 96.800,- Kč. Získáte tak 7.903.200,- Kč.

Makléř B vám má detailní a propracovaný prodejní plán. Díky němu osloví více lidí a podaří se mu tak sehnat na váš dům kupce za 8,5 mil. Zaplatíte mu provizi 308.550,- Kč a sami obdržíte 8.191.450,- Kč.

Pokud srovnáváte prodejní aktivity a najmete si kvalitního makléře, tak pro vás vychází výhodněji makléř B, který si sice naúčtuje vyšší provizi, ale díky kvalitnímu prodejnímu plánu jste získali o 288.250,- Kč.

Nejlevnější makléři také zpravidla nejsou moc kvalitní. Dobří realitní makléři totiž nemají problém se získáváním zakázek a tak nemají potřebu soutěžit o prodávající klienty nejnižší provizí. Pokud si budete vybírat makléře jen podle nejnižší provize, je pravděpodobné, že se stanete dopisovatelem do četných internetových diskuzí na témata „jací jsou ti realitní makléři mizerové“. Hodně štěstí při výběru realitního makléře. 

Přečtěte si takéCo by měl kvalitní prodejní plán obsahovat

Nechte si nezávazně představit náš prodejní plán nemovitosti

Vyberte si svého osobního realitního makléře nebo nás kontaktujte prostřednictvím formuláře

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek.

Petr Podlešák
Autor článku: Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa