Co by měl kvalitní plán prodeje nemovitosti obsahovat?

Prodejní plán

Kvalitní plán stanovuje jasný postup a systém při nabízení nemovitosti. Díky kvalitnímu plánu může makléř oslovit více zájemců o koupi a dosáhnout tak pro prodávajícího lepších podmínek při prodeji. Kvalitní prodejní plán je proto pro úspěšný prodej nemovitosti nezbytný. Přesto ho většina realitních makléřů vůbec nemá a jejich prodejní aktivity jsou chaotické. 

Absence prodejního plánu negativně ovlivňuje úspěšnost prodeje nemovitosti

Makléři, kteří se neřídí při prodeji jasnými postupy, často dělají prodejní aktivity chaoticky, nesystémově. Projevuje se to například tím, že zapomínají dělat některé prodejní aktivity, kontrolovat, vyhodnocovat a případě upravovat propagaci nemovitosti. Chaotický marketing tak zbytečně prodlužuje prodej.

Co by plán prodeje nemovitosti měl obsahovat?

Předprodejní příprava

Kvalitní plán musí začít přípravou nemovitosti na prodej. Musí definovat úkoly souvisejí s předprodejním přípravou, eventuálně odstraněním nedostatků, úklidu a přípravou pro vytvoření fotodokumentace. Kromě kvalitní fotodokumentace je čím dál tím důležitější video prezentace. U některých větších, dražších nebo atypických nemovitostí je vhodné udělat i virtuální prohlídku, aby si zájemci udělali lepší představu. Samozřejmostí by pak měla být i příprava přehledného plánu dispozic.

Marketing nemovitosti

Základ kvalitního plánu je inzerce na nejnavštěvovanějších realitních serverech. Důležitá je i kontrola pravidelného topování (tj. přesouvání na přední pozice za příplatek), jinak po čase inzerát skončí v propadlišti inzerátů. Bohužel tím u mnoha makléřů jejich snažení končí a to je špatně. Kvalitní prodejní plán by měl zahrnovat i placenou inzerci na sociálních sítích, zejména na Facebooku, Youtube či Instagramu. Někteří makléři umísťují nemovitost i na Linkedin. Naprosto klíčovou součástí prodejního plánu je spolupráce s dalšími realitními makléři. Každý makléř zná další zájemce o koupi a spolupráce mezi nimi výrazně zvyšuje šanci na úspěšný prodej. Velké realitní sítě pak mají MLS systémy, které automatizovaně párují nabídky a poptávky po nemovitostech. Celá řada makléřů se zaměřuje i na cizojazyčné klienty. Jeden makléř se nikdy nemůže zaměřit na kupující ze všech zemí. Společně však mohou oslovit všechny cizince, kteří chtějí v ČR koupit nemovitost. A kupujících cizinců není málo. Cca 20 % nemovitostí v Praze vlastní cizinci. Díky spolupráci mezi makléři prodáváme přes 20 % nemovitostí. Kromě MLS kvalitní makléři např. sdílí nemovitosti v profesních skupinách např. na Facebooku Realitní makléři v Praze a okolí atd. Plán by měl stanovit, jak makléř bude oslovovat lidi v sousedství nemovitosti, např. plachtou, oslovovacími dopisy, letáky a pozvánkami na den otevřených dveří. Dobří makléři pracují i s databází poptávek.  V posledních letech je čím dál důležitější nemovitost inzerovat v inzertních sítích Google Ads nebo Sklik.cz. Pro prodej nemovitosti se toho dá dělat hodně. Prodejní plán připravujeme na míru každé nemovitosti a diskutujeme ho s prodávajícími. Chcete se dozvědět, co jsme schopni udělat pro prodej vaší nemovitosti?

Přečtěte si také Proč byste od makléře měli chtít prodejní plán

Nechte si nezávazně představit náš unikátní prodejní plán

Vyberte si svého osobního realitního makléře nebo nás kontaktujte prostřednictvím formuláře

Petr Podlešák

Článek připravil: Petr Podlešák, manažer kanceláře RE/MAX Alfa