Co by měl kvalitní plán prodeje nemovitosti obsahovat?

Kvalitní plán stanovuje jasný postup a systém při nabízení nemovitosti. Díky kvalitnímu plánu může makléř oslovit více zájemců o koupi a dosáhnout tak pro prodávajícího lepších podmínek při prodeji. Kvalitní prodejní plán je proto pro úspěšný prodej nemovitosti nezbytný. Přesto ho většina realitních makléřů vůbec nemá a jejich prodejní aktivity jsou chaotické. 

 

Absence prodejního plánu negativně ovlivňuje úspěšnost prodeje nemovitosti

Makléři, kteří se neřídí při prodeji jasnými postupy, často dělají prodejní aktivity chaoticky, nesystémově. Projevuje se to například tím, že zapomínají dělat některé prodejní aktivity, kontrolovat, vyhodnocovat a případě upravovat propagaci nemovitosti. Chaotický marketing tak zbytečně prodlužuje prodej.

Co by plán prodeje nemovitosti měl obsahovat?

Kvalitní plán musí začít přípravou nemovitosti na prodej. Musí definovat úkoly souvisejí s předprodejním přípravou, eventuálně odstraněním nedostatků, úklidu a přípravou pro vytvoření fotodokumentace. Kromě kvalitní fotodokumentace je čím dál tím důležitější video prezentace. U některých větších, dražších nebo atypických nemovitostí je vhodné udělat i virtuální prohlídku, aby si zájemci udělali lepší představu. Samozřejmostí by pak měla být i příprava přehledného plánu dispozic. Kvalitní plán by měl zahrnovat inzerci na navštěvovaných realitních serverech. Důležitá je i kontrola pravidelného topování, tzn. za příplatek přesouvání na přední pozice, jinak se po čase ztratí v záplavě dalších inzerátů. Kvalitní prodejní plán zahrnuje i placenou inzerci na sociálních sítích, zejména na Facebooku, placenou video prezentaci na Youtube či Instagramu. Někteří makléři umísťují nemovitost i na Linkedin. Velmi důležitou součástí je spolupráce s ostatními realitními makléři. Spolupráce totiž může výrazně zvýšit počet oslovených zájemců. Makléři např. sdílí nemovitosti v profesních skupinách např. na Facebooku Realitní makléři v Praze a okolí atd. Plán by měl stanovit, jak makléř bude oslovovat lidi v sousedství nemovitosti, např. plachtou, oslovovacími dopisy či letáky. Dobří makléři pracují i s databází poptávek.  V posledních letech je čím dál důležitější nemovitost inzerovat v inzertních sítích Google Ads nebo Sklik.cz. Pro prodej nemovitosti se toho dá dělat hodně. Prodejní plán připravujeme na míru každé nemovitosti a diskutujeme ho s prodávajícími. Chcete se dozvědět, co jsme schopni udělat pro prodej vaší nemovitosti?

Přečtěte si také “Proč byste od makléře měli chtít prodejní plán

Nechte si nezávazně představit náš unikátní prodejní plán.

Vyberte si svého osobního realitního makléře na www.remaxalfa.cz/makleri nebo nás kontaktujte prostřednictvím formuláře

 

Článek připravil: Petr Podlešák, manažer kanceláře RE/MAX Alfa