Prodej nemovitosti v aukci. Výhody, nevýhody
Popularita aukcí při prodeji nemovitostí je již několik let na vzestupu. Jaké jsou její výhody a nevýhody z pohledu prodávajících a kupujících.
Popularita aukcí při prodeji nemovitostí je již několik let na vzestupu. Jaké jsou její výhody a nevýhody z pohledu prodávajících a kupujících.
Facebook je dalším zajímavým nástrojem pro prodej nemovitostí, který strčí do kapsy i některé realitní servery. Jak přes Facebook prodat svůj byt, dům nebo pozemek.
Rozdíl mezi tržní cenou nemovitosti a obvyklou tržní cenou může být velmi výrazný, někdy i stovky tisíc korun. V čem je tedy rozdíl?
S manželem se rozvádíme a potřebujeme vypořádat společné jmění manželů (SJM). Vlastníme byt a já mám zájem ho získat pro sebe, bydlet tam s našimi dětmi a manžela vyplatit. Manžel souhlasí. Budu platit z takového nabytí daň z nabytí nemovitosti?
Prodávající si občas myslí, že když pověří prodejem nemovitosti více makléřů, rychleji a lépe prodají. To je omyl a snadná cesta k problémům.
K rozvoji aukcí přispěl výrazný růst cen nemovitostí, ale také jednoduchost, transparentnost a maximální výnos z prodeje nemovitosti.
Prodejní strategie postupného snižování není špatná strategie, ale někdy se může vymstít. Často je výnosnější prodej v aukci formou obálkové metody.
Krok po kroku vám ukážeme, jak probíhá prodej a spolupráce s našimi realitními makléři.
Klienti si často stěžují na špatné služby realitních makléřů. Realitním makléřem se bohužel může stát kdokoli, kdo má čistý trestní rejstřík. Zákon nevyžaduje žádnou kvalifikaci.
V aukcích se prodávali nemovitosti již ve Starověkém Římě. Název Aukce pochází z latiny "Auctio = zvýšit". Rozmach moderních aukcí pak začal v 17. stolení v Anglii a odtud se rozšířil do celého světa.
Jedno z nejdůležitějších rozhodnutí při nákupu či prodeji nemovitosti je zajištění bezpečné úschovy kupní ceny. Jaké máte možnosti.
V ČR je přes 3000 realitních kanceláří. Působí tu velmi špatné, dobré a špičkové realitní kanceláře. Jak si vybrat tu pravou? Ty nejlepší realitní kanceláře mají nástroje, díky nimž dokážou prodat nemovitost za lepších podmínek než špatné realitky a také než běžný smrtelník sám. Nejhorší realitky vám dokonce dokážou prodej zkomplikovat a připravit vám perné chvíle. Špatných kanceláří je bohužel stále ještě hodně.
Spousta realitních makléřů říká majitelům nemovitostí "Ceny nemovitostí jsou nejvyšší v historii, prodávejte". Tito makléři to s vámi nemyslí dobře, jde jim jen o to, aby udělali obchod a zinkasovali provizi. I v roce 2019 vám říkám "Nemovitost neprodávejte, pokud nemusíte".
Kvalita realitních makléřů je často špatná. To vede některé k přesvědčení, že jsme zbyteční. V těchto 14 případech služby kvalitního makléře, který pracuje jen pro vás, velmi oceníte.
Prodat dobře svoji nemovitost chce přirozeně každý prodávající. Kupující se sice často rozhodují podle kritéria ceny a lokality, ale významnou roli při nákupu hrají emoce. Kvalitní fotky a hezky naaranžovaný interiér ukazuj nemovitost v nejlepším světle. A to pomáhá nemovitost lépe prodat.
Zeptali jsme se našich klientů, co si o práci našich realitních makléřů myslí. Následující klienti souhlasili, že se vyjádří před kamerou. Podívejte se na jejich vyjádření.
Prodej nemovitosti bez provize a za nejvyšší cenu zní na první pohled jako zajímavá nabídka. Je to však nejzákeřnější trik realitek na prodávající, jaký znám. Jak tento fígl funguje?
V roce 2018 jsme v České Brodě otevřeli pobočku naší realitní kanceláře. Nechte se hýčkat realitními službami nejvyšší kvality.
Krátké video pojednávající o tom, jak nestanovovat cenu nemovitostí, čemu se vyvarovat a proč. Jakou z těchto chyb děláte vy?
S prodejem a nákupem nemovitosti často souvisí změna trvalého bydliště. Pokud se to bude týkat i vás, připravte si kalendář a propisku, čeká vás obíhání úřadů. Není to však tak strašné jako dříve, protože od roku 2012 se můžete spolehnout na základní registry. Díky nim už nemusíte obíhat všechny úřady a hlásit změnu na každém zvlášť. Většina úřadů si data, která potřebuje, díky registrům předává mezi sebou automaticky. Nicméně i tak není změna úplně bez práce. Kam tedy musíte zajít,...
Předat nemovitost kupujícímu před provedením vkladu vlastnického práva do katastru nemovitostí skýtá některá nebezpečí. Co se může stát?
Kvalitní plán stanovuje jasný postup a systém při nabízení nemovitosti. Díky kvalitnímu plánu může makléř oslovit více zájemců o koupi a dosáhnout tak pro prodávajícího lepších podmínek při prodeji. Kvalitní prodejní plán je proto pro úspěšný prodej nemovitosti nezbytný. Přesto ho většina realitních makléřů vůbec nemá a jejich prodejní aktivity jsou chaotické.
Prodejní plán je směs prodejních aktivit, které váš realitní makléř bude pro prodej vaší nemovitosti dělat. Úspěšný prodej je jednoduchý. Více oslovených lidí = úspěšnější prodej. A kvalitní prodejní plán pomůže oslovit více lidí a dá prodeji vaší nemovitosti jasný postup a řád.
Někteří prodávající mají obavy uzavřít s realitní kanceláří písemnou zprostředkovatelskou smlouvu o prodeji a preferují ústní ujednání ve stylu "mou nemovitost nabízejte, ale písemně se vázat nechci". Často je příčinou strach nebo špatné zkušenosti. Pojďme se podívat na výhody a nevýhody ústní a písemné smlouvy z pohledu prodávajícího.
Sousedé vám někdy dokážou pěkně zavařit prodej nemovitosti. Někdy vám ho zkazí úplně a někdy kvůli nim prodáte pod cenou. Jak se proti záškodnické činnosti některých sousedů bránit?
Lidé, kteří si nemovitost prodávají sami a nemají s prodejem žádné zkušenosti, se dopouští mnoha chyb. Některé chyby jsou fatální a stojí je až statisíce korun.
Marketing a prodej nemovitostí je čím dál tím složitější a sofistikovanější. Možná si říkáte, že prodat nemovitost na současném trní není složité. Máte pravdu, není. Prodat nemovitost zvládnou podprůměrní makléři i majitelé sami, a to i přesto, že nikdy předtím sami nemovitosti neprodávali.
Trh s nemovitostmi se neustále mění a vyvíjí a s ním i nabídka služeb realitních kanceláří a makléřů. Jenže občas se objeví novinka, na kterou byste si jako majitel či zájemce o koupi měli dát pozor. Protože cílí na všelicos, jen ne na co nejvýhodnější výsledek nebo klidný a rychlý průběh. A to je přesně případ postupu, který diktuje, jakou hypotéku si musí kupující sjednat. Jinak nekupuje.
Čím více lidí oslovíte, tím lépe svou nemovitost prodáte. Většina prodávajících bez realitky osloví max. 10-20 % kupujících oproti kvalitní realitce. Výsledkem je, že prodají nevýhodně.
Někdy se v životě stane, že potřebujete rychle prodat byt a získat finanční hotovost. Důvody mohou být různé.
Předprodejní příprava nemovitosti neboli homestaging dokáže zvýšit atraktivitu nemovitosti v očích potenciálních kupců a takové nemovitosti se prodávají za vyšší ceny než nemovitosti, které připravené nejsou.
Čím více potenciálních kupců oslovíte, tím vyšší bude pravděpodobnost, že nemovitost prodáte rychleji a za vyšší cenu.
Takový makléř vás svým postojem poškozuje. Makléři, kteří na prodeji nemovitosti spolupracují, často prodávají za vyšší ceny a přitom rychleji. Není vůbec žádnou výjimkou, že dosahují o 5 i 10 % vyšší prodejní ceny a prodej se zkracuje někdy i na polovinu. Makléři, kteří odmítají spolupracovat s ostatními, jsou srovnatelných či lepších výsledků schopných dosáhnout velmi zřídka a majitelé, kteří si prodávají nemovitost sami, skoro nikdy.
Propracovaným marketingem při prodeji nemovitostí k vyšší prodejní ceně pro prodávající a rychlejšímu prodeji. Nechte si od nás nezávazně představit náš unikátní plán prodeje vaší nemovitosti. Umíme prodávat, a růst našich tržeb je toho důkazem.
Kvalita makléře a aktivity, které pro prodej nemovitosti dělá, mají výrazný vliv na rychlost prodeje a dosaženou cenu.
Obojí může být pravda, záleží na okolnostech. Pojďme se na problematiku podívat objektivně trochu zblízka. Jaká jsou rizika a výhody exkluzivní smlouvy s realitní kanceláří pro prodávající?
Myslíte si, že všichni makléři mají při prodeji vaší nemovitosti stejné možnosti? Omyl. V práci realitních makléřů je obrovský rozdíl.
Mnoho majitelů si myslí, že dokážou nemovitost prodat sami nejlépe. To může ale nemusí být pravda. Záleží na dalších okolnostech. Přemýšlíte podobně jako přibližně polovina prodávajících?
Jaké triky používají někteří makléři při získávání nemovitosti. Předstírání zájemce, fotky pro manželku, apod. Dejte si na ně pozor.