Daň z nabytí nemovitosti při vypořádání společného jmění manželů

Rozvod a vypořádání SJM

S manželem se rozvádíme a potřebujeme vypořádat společné jmění manželů (SJM). Vlastníme byt a já mám zájem ho získat pro sebe, bydlet tam s našimi dětmi a manžela vyplatit. Manžel souhlasí. Budu platit z takového nabytí daň z nabytí nemovitosti?

Jak si vybrat realitní kancelář pro prodej nemovitosti

Realitní makléř RE/MAX Alfa

V ČR je přes 3000 realitních kanceláří. Působí tu velmi špatné, dobré a špičkové realitní kanceláře. Jak si vybrat tu pravou? Ty nejlepší realitní kanceláře mají nástroje, díky nimž dokážou prodat nemovitost za lepších podmínek než špatné realitky a také než běžný smrtelník sám. Nejhorší realitky vám dokonce dokážou prodej zkomplikovat a připravit vám perné chvíle. Špatných kanceláří je bohužel stále ještě hodně.

Jak homestaging pomůže při prodeji nemovitosti. Srovnání před a po

Homestaging - Dina Marečková

Prodat dobře svoji nemovitost chce přirozeně každý prodávající. Kupující se sice často rozhodují podle kritéria ceny a lokality, ale významnou roli při nákupu hrají emoce. Kvalitní fotky a hezky naaranžovaný interiér ukazuj nemovitost v nejlepším světle. A to pomáhá nemovitost lépe prodat.

Změna trvalého pobytu: Co vás čeká a nemine?

Změna trvalého pobytu

S prodejem a nákupem nemovitosti často souvisí změna trvalého bydliště. Pokud se to bude týkat i vás, připravte si kalendář a propisku, čeká vás obíhání úřadů. Není to však tak strašné jako dříve, protože od roku 2012 se můžete spolehnout na základní registry. Díky nim už nemusíte obíhat všechny úřady a hlásit změnu na každém zvlášť. Většina úřadů si data, která potřebuje, díky registrům předává mezi sebou automaticky. Nicméně i tak není změna úplně bez práce. Kam tedy musíte zajít,...

Co by měl kvalitní plán prodeje nemovitosti obsahovat?

Prodejní plán

Kvalitní plán stanovuje jasný postup a systém při nabízení nemovitosti. Díky kvalitnímu plánu může makléř oslovit více zájemců o koupi a dosáhnout tak pro prodávajícího lepších podmínek při prodeji. Kvalitní prodejní plán je proto pro úspěšný prodej nemovitosti nezbytný. Přesto ho většina realitních makléřů vůbec nemá a jejich prodejní aktivity jsou chaotické. 

Prodejní plán. Proč byste ho měli při prodeji nemovitosti chtít od svého makléře?

Prodejní plán

Prodejní plán je směs prodejních aktivit, které váš realitní makléř bude pro prodej vaší nemovitosti dělat. Úspěšný prodej je jednoduchý. Více oslovených lidí = úspěšnější prodej. A kvalitní prodejní plán pomůže oslovit více lidí a dá prodeji vaší nemovitosti jasný postup a řád.

Zprostředkovatelská smlouva s realitkou. Ústní nebo písemná?

Zprostředkovatelská smlouva

Někteří prodávající mají obavy uzavřít s realitní kanceláří písemnou zprostředkovatelskou smlouvu o prodeji a preferují ústní ujednání ve stylu "mou nemovitost nabízejte, ale písemně se vázat nechci". Často je příčinou strach nebo špatné zkušenosti. Pojďme se podívat na výhody a nevýhody ústní a písemné smlouvy z pohledu prodávajícího.

Bannerová kampaň může usnadnit prodej vaší nemovitosti. Kdy má smysl?

Banner s nemovitostí

Marketing a prodej nemovitostí je čím dál tím složitější a sofistikovanější. Možná si říkáte, že prodat nemovitost na současném trní není složité. Máte pravdu, není. Prodat nemovitost zvládnou podprůměrní makléři i majitelé sami, a to i přesto, že nikdy předtím sami nemovitosti neprodávali.

Buďte obezřetní! Poznejte novou neférovou praktiku některých RK a její největší rizika

Nefér praktika realitní kanceláře

Trh s nemovitostmi se neustále mění a vyvíjí a s ním i nabídka služeb realitních kanceláří a makléřů. Jenže občas se objeví novinka, na kterou byste si jako majitel či zájemce o koupi měli dát pozor. Protože cílí na všelicos, jen ne na co nejvýhodnější výsledek nebo klidný a rychlý průběh. A to je přesně případ postupu, který diktuje, jakou hypotéku si musí kupující sjednat. Jinak nekupuje.

Nespolupracuje váš makléř při prodeji nemovitosti s ostatními makléři? Dejte mu padáka!

Máte padáka

Takový makléř vás svým postojem poškozuje. Makléři, kteří na prodeji nemovitosti spolupracují, často prodávají za vyšší ceny a přitom rychleji. Není vůbec žádnou výjimkou, že dosahují o 5 i 10 % vyšší prodejní ceny a prodej se zkracuje někdy i na polovinu. Makléři, kteří odmítají spolupracovat s ostatními, jsou srovnatelných či lepších výsledků schopných dosáhnout velmi zřídka a majitelé, kteří si prodávají nemovitost sami, skoro nikdy.